Rehberlik
Rehberlik birimimiz, eğitimin bireyleri sosyal, duygusal ve akademik olarak geliştiren ömür boyu süren bir yolculuk olduğuna inanmaktadır. Bu yolculuğun temelleri ailede atılır ve okulda daha da geliştirilir. Bireysel farklılıkların ve kişilik oluşumunun tanınması, yaklaşımımızın merkezinde yer alır.
Amacımız, öğrencilerin potansiyellerini keşfedebilecekleri, duygularını ve düşüncelerini ifade edebilecekleri, yeni ortamlara ve sosyal aktivitelere adapte olabilecekleri güvenli ve sıcak bir eğitim ortamı yaratmaktır. Sosyal-duygusal gelişim, rehberlik hizmetlerimizin temel taşıdır ve empati, problem çözme becerileri ve öz farkındalık gibi değerleri destekler.
Kilittaşı & Keystone olarak, kendisiyle ve toplumla barışık, meraklı, maceracı ve hedeflerine ulaşabilen bireyler yetiştirmeyi taahhüt ediyoruz. Öğrenciler, aileler ve eğitimcilerle yakın iş birliği yaparak her çocuğun gelişim yolculuğunu desteklemeyi ve onları dengeli, mutlu ve üretken bir geleceğe hazırlamayı hedefliyoruz.
Anaokulu Rehberliği
Okulumuzda psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetleri, öğrencilerin kendilerini tanımalarına ve anlamalarına, özelliklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine, bulundukları eğitim sürecinden en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı olmak amacıyla psikolojik danışmanlarımız tarafından yürütülmektedir. Öğrencilerin bireysel özelliklerinin tanınması ve geliştirilmesi büyük önem taşır.
Rehberlik Hizmetleri kapsamında aşağıdaki çalışmalar yürütülmektedir:
• Öğrencileri tanımak için veli görüşmeleri
• Veli bilgilendirme çalışmaları
• Öğrencileri tanımak için gözlem ve bireysel görüşmeler
• Öğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırmak için uyum sürecinin planlanması ve yürütülmesi
• Öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen sınıf çalışmaları
• Öğretmenler ve yöneticiler için danışmanlık faaliyetleri
Okul öncesi dönem, çocuğun ilk kez evinin ve ailesinin dışında bir yere aidiyet hissi geliştirdiği, ebeveynlerinin genç çocuğu olmaktan başka roller üstlendiği (örneğin arkadaş, öğrenci) ve aile üyeleri dışındaki bireylerle iletişim kurduğu bir dönemdir. Gelişim açısından çok önemli olan bu dönemde, çocuğun uyum sağlama, kendini tanıma, duyguları tanıma ve iletişim gibi sosyal ve duygusal süreçlerde desteklenmesi oldukça önemlidir. Psikolojik danışmanlar, öğrencilerin gelişim süreçlerini izler, bu süreçlere ilişkin kayıtlar oluşturur ve öğretmenler ve veliler ile iş birliği içinde çalışmaya devam eder.
İlkokul Rehberliği
Kilittaşı Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi, çocukları akademik, sosyal ve duygusal olarak geliştirmeyi ve desteklemeyi amaçlamaktadır. Okul psikologlarımız, çocukların kendilerini tanımaları, ifade etmeleri, sorunları çözmeleri ve gelişim düzeylerine uygun olarak potansiyellerini keşfetmeleri için güvenli bir ortam sağlar.
Odaklanılan çalışmalar şunlardır:
• Uyum süreci
• Farklılıklara Saygı
• Duyguları tanıma ve ifade etme
• Sosyal Beceri Çalışmaları
• Zaman yönetimi
• Çatışma Çözme Becerileri
• Empati
• Akran Baskısıyla Başa Çıkma
• Öfke Yönetimi
• Yaratıcılık
Bu konular, 1. sınıftan 4. sınıfa kadar grup çalışmaları yoluyla sistematik olarak sunulmaktadır. Sınıf öğretmenleri bu dersleri danışmanlarımızla birlikte her hafta uygular.

Ortaokul Rehberliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık departmanı, çocukları akademik, sosyal ve duygusal olarak geliştirmeyi ve desteklemeyi amaçlar. Okul psikologları, çocukların kendilerini tanımaları, ifade etmeleri, sorunları çözmeleri ve gelişim düzeylerine uygun olarak potansiyellerini keşfetmeleri için uygun ve güvenli bir ortam sağlar.
Odaklanılan çalışmalar şunlardır:
• Uyum süreci
• Farklılıklara Saygı
• Verimli Çalışma ve Zaman Yönetimi
• Ergenlik Eğitimi
• Projeksiyon Ölçekleri
• Sosyal Beceri Çalışmaları
• Çatışma Çözme Becerileri
• Empati
• Akran Baskısıyla Başa Çıkma
• Öfke Yönetimi
• Yaratıcılık
Bu konular, 5. sınıftan 8. sınıfa kadar grup çalışmaları yoluyla sistematik olarak sunulmaktadır. Sınıf öğretmenleri bu dersleri danışmanlarımızla birlikte her hafta uygular.

Öğrenciler İçin Rehberlik
En temel hedefimiz, çocukları sosyal ve duygusal olarak bağımsız, problem çözme yeteneğine sahip ve yüksek farkındalığı olan bireyler olarak yetiştirmektir. Öğrenciler, bireysel görüşmeler, grup çalışmaları ve sınıf içi önleyici rehberlik faaliyetleri ile desteklenir. Rehber öğretmenler ayrıca okul ortamında öğrencileri gözlemler, gerekli durumlarda bireysel ve grup rehberlik müdahaleleri yapar ve öğrencilerin gelişimine odaklı rehberlik hizmetleri hazırlar.
Aileler İçin Rehberlik
En temel eğitim ailede başlar ve çocuk, ailenin aynasıdır. Keystone Okulları, çocukları duygusal ve sosyal olarak geliştirmek için ebeveynlerle iş birliği yapar. Okul psikologları, rutin aile görüşmeleri ve bireysel toplantılar aracılığıyla ailelere çocuklarının gelişimi ve yaşadıkları durumlar hakkında bilgi verir.
Ortaokulda rehber öğretmenler, öğrencinin sosyal çevresiyle iletişim kurarak ihtiyaçlarını anlamaya çalışır. Veliler, çocuklarının ilerleyişini görüşmek için randevu talep edebilirler. Bu toplantılar gizlidir ve rehber öğretmenler, ebeveynlerin becerilerini geliştirmek ve çocuklarıyla ilişkilerini iyileştirmek için oturumlar düzenler.
Öğretmenler İçin Rehberlik
Rehber öğretmenler, yöneticiler ve öğretmenlerle birlikte çalışarak, öğrenci ihtiyaçlarını ve sorunlarını belirlemek ve çözmek için düzenli toplantılar yapar. Ayrıca öğretmenlere danışmanlık sağlar ve çeşitli konularda toplantılar ve sunumlar düzenler.